خدمات |
تبلیغات در فیسبوک
یقینا با رشد سریع تکنولوژی و اوج گیری فعالیت حوزه مجازی در سطح جهان و کمرنگتر شدن رسانه تلویزیون، تعداد بالایی از مخاطبان جهانی فعالیتی مستمر در فضای فیسبوک بین الملل دارند. قطعا این نگاه ویژه، فرصتی خاص و طلایی جهت ایجاد درگاه های تبلیغاتی مناسب خواهد بود. طبق آمار اعلام شده بیش از70 درصد از کاربران اینترنت، در فضای مجازی فیسبوک فعال هستند. صاحبان برند می توانند با نگاه ویژه به این آمار، سبب رشد و ارتقا روزافزون خود و برندشان شوند. کارشناسان ما در رسانه آوای هنر هفتم در نظر دارند تا با رویکرد تخصصی بازاریابی محتوایی ویدیویی با استفاده از درگاه رسانه جمعی فیسبوک بتوانند برندها را در جهت نگاه هر چه دقیقتر و ارتباطات b2b , b2c متناسب با جامعه هدف، بازار خود را به سمت هدایت عموم جامعه هدف به سمت رسالت نهایی کیفی برندها سوق دهند. همچنین نقشه پراکندگی رسانه های اجتماعی مورد استفاده جهانی مطابق با نقشه رسانهای به شرح ذیل می باشد که بسیار قابل تامل است.
7 مورد از مزایای فیسبوک طبق موارد اعلامی ذیل، 7 دلیل مهم در انتخاب درگاه رسانه ای فیسبوک جهت برند سازی تبلیغاتی ترسیم گردیده است که در ادامه مقاله کامل و جامع توضیح داده خواهد شد. انتخاب مخاطب هدف به راحتی آب خوردن یقینا فیسبوک از دقیقترین بسترهای مجازی بین المللی می باشد که این تخصص در مدیریت دادهها سبب گردیده است تا این رسانه اطلاعاتی از مخاطبان را در دسترس داشته باشد که از حیاتیترین موارد تقویت اثرپذیری کمپینهای تبلیغاتی خواهد بود. این بستر مجازی، سبب می شود تا بتوان سریعتر با مخاطبان جامعه هدف ارتباطی کامل و دقیق برقرار کرد.
موارد ذیل، نمونه ای از دسته بندی پرسونای مخاطبان بر اساس ویژگیهای رفتاری آنها در فیسبوک است.
- سن
- محل زندگی
- جنسیت
- رفتار و خلاق
- عنوان شغلی
- مهارت
ساخت پیج بیزینس در فیسبوک
صاحبان برند به راحتی می توانند تا با ایجاد پیج بزینسی و تجاری سازی هر پست ارائه شده مطابق با هزینه تبلیغاتی تعیین شده بتوانند تا با مخاطبان هدف منطقه ای خود را به راحتی از طریق محتواهای تبلیغاتی ارتباط برقرار کنند تا هرچه بیشتر نمادهای کیفی برند در ذهنشان تثبیت گردد. همچنین ایجاد بهره وری در شیوه اجرای کمپنین تبلیغاتی برند در این رسانه سبب بهره وری در هزینههای بودجه تبلیغاتی در برند خواهد شد.
مناسبتر بودن و قابل دسترس بودن نسبت به تلویزیونهای بین المللی
مناسبتر بودن و قابل دسترس بودن نسبت به تلویزیونهای بین المللی یقینا هزینه سرسام آور و عدم گزارش نهایی در تبلیغات های تلویزیونی سبب خواهد شد تا برند ها به راحتی نتوانند این درگاه را درگاهی اثر بخش در ایجاد اگاهی از برند خود در مقابل مخاطبان قرار دهند. بستر فضای فیسبوکی با توجه به در دسترس بودن و هزینه بسیار پایین کمپین محور تبلیغاتی سبب شده است تا بهترین گزینه در جهت سرمایه گذاریهای برند در این حوزه گردد. همچنین مطابق با تعاریف جدید حوزه تبلیغات یقینا تبلیغات شبیه گذشته علم تثبیت برند نخواهد بود؛ بلکه علم ترویج است که این نگاه هدفمند متناسب با در دسترس بودن فضای فیسبوکی بسیار قابل تعریف خواهد بود.
تعیین بودجه معقولانه و بازگشت سرمایه گذاری تبلیغاتی
بستر فضای مجازی فیسبوکی متناسب با اثر پذیری بالا سبب گردیده تا از درگاه های زودبازده در حوزه سرمایه گذاری های تبلیغاتی استفاده شود. همچنین در فیس بوک متناسب با دسترسیهای مرتبط، فضایی جهت تعیین بودجه نهایی تعیین گردیده است تا برندها بتوانند به بهروه وری حداکثری در این حوزه برسند. برندها می توانند با تعیین بودجه مشخص، تبلیغات فیسبوکی خود را متناسب با رسالت برند خود در بازه زمانی تعیین شده به مخاطبان هدف خود نمایش دهند. همچنین قابل ذکر است که به دو روش زیر بودجه گذاری تجاری سازی تبلیغاتی در فیسبوک میسر می شود که مورد تعریف قرار گرفته است.
1. محدودیت هزینه حساب (Account Spending Limit:)
محدودیت هزینه حساب یک محدودیت کلی در میزان هزینه ای است که حساب تبلیغاتی شما در تمام کمپین های تبلیغاتی اجرا می کند. اگر محدودیتی برای هزینههای حساب تعیین شود، پس از رسیدن به آن محدودیت، تحویل آگهیهایتان متوقف میشود تا مطمئن شوید که بیشتر از آنچه میخواهید برای تبلیغات پرداخت نمیکنید.
2. محدودیت هزینه کمپین (Campaign Spending Limit)
محدودیت هزینه کمپین یک محدودیت قابل تنظیم در کل مبلغی است که کمپین تبلیغاتی شما می تواند خرج کند؛ اگر چه این بر تحویل تبلیغات شما تأثیر نمی گذارد. محدودیت های هزینه کمپین تضمین می کند که همه مجموعه های تبلیغاتی و تبلیغات در کمپین شما پس از رسیدن به حد مجاز هزینه شما، دیگر اجرا نمی شوند.
هدف گذاری مجدد بازاریابی به واسطه فیسبوک
صاحبان برند می توانند تا با استفاده از تبلیغات در بستر فیسبوک بتوانند تا مشتریانی را که از وبسایت برند آنها بازدید کرده اند و یا آدرس ایمیل را به آنها داده اند مجددا مورد هدف تبلیغاتی خود قرار دهند. یقینا این بازاریابی بسیار پر سود خواهد بود زیرا مشتریان بالقوه را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد و سبب تبدیل آنها به مشتریان بالفعل خواهد شد.
اندازه گیری موفقیت کمپین تبلیغاتی با تحلیل گزارشی فیسبوک
یقینا ابزارهای فیسبوک به واسطه گزارش های تحلیلی به برند ها کمک خواهد کرد تا به راحتی نقاط قوت و ضعف خود را در چیدمان و شیوه چیدش استراتژی کمپین خود پیدا نمایند تا هرچه بیشتر و بهتر بتوانند رسالت خود را پیرامون ایجاد آگاهی در مخاطبان و ایجاد و تکمیل مراحل فروش به مراحل نهایی خود برسانند.
در دسترس بودن از طریق موبایل
طبق امار ارائه شده، امروزه بیش از 98 درصد از دسترسی مخاطبان به رسانه فیسبوکی از طریق گوشی همراه صورت می گیرد. همچنین به علت دسترسی راحت و پیوسته مخاطبان در همه حال نسبت به رسانه های تلویزیونی که بسیار محدود و غیرقابل تعریف هستند؛ سبب شده است تا درگاهی بسیار اثر بخش در این زمینه شکل گیرد. این عامل، فیسبوک را به بزرگترین برنامه تلفن همراه رسانه اجتماعی در جهان تبدیل کند.
همچنین در پایان متناسب با تعاریف ارائه شده قابل ذکر است که فیسبوک به عنوان درگاهی جامع و زود بازده در حوزه سرمایه گذاری تبلیغاتی محسوب می گردد. صاحبان برند می توانند به راحتی با اعتماد و ادامه دادن مسیر خود در این درگاه رسانه ای، رشد و شکوفایی برند خود را به چشم دیده و پیش به سوی اهداف غایی برندینگ خود گام بردارند. مدیران محتوایی ما در رسانه آوای هنر هفتم درکنار شما خواهند بود تا در هر مرحله گام به گام با ارائه خدمات جامع و همه جانبه با رویکرد خط مشی بازاریابی محتوایی بتوانند بهترین و باکیفیتترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهند.