برندسازی در فروش |

برندسازی در فروش

مطمئنا همه ما در طول عمر خود به نوعی با مفهوم برندسازی محصولات، به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم، برخورد کرده و یا ارتباط گرفته‌ایم. از تبلیغات تلوزیونی گرفته تا محصولات منحصر به فردی که به دلیل متمایز بودن از سایررقبا، نقل محافل و مجالس شده و به نوعی اعتمادسازی به محصول را در بین اقشاری از جامعه به وجود آورده‌است. در این میان، طبیعتا بارزترین نشانه‌ای که در ذهن شما از آن محصول ماندگار مانده است، نام تجاری محصول است که اصطلاحا برند محصول نام نهاده می شود، این برند تلفیقی از هویت و سادگی را در ذهن انسان‌ها تداعی کرده و ویژگی‌های بارز آن محصول را نسبت به سایر رقبا، نمایان می‌سازد. محصولات در کارخانه‌ها ساخته می‌شوند، اما برندها در ذهن ها ایجاد می شوند. - والتر لندر برندسازی محصولات، سرمایه گذاری مطمئن یا هزینه‌ای گزاف؟! امروزه و با توجه به بازار داغ رقابتی بین محصولات متنوع در بازار، برندسازی محصولات، مبحثی بسیار کلیدی و مهم به شمار می رود، بر همین اساس برندهای معروف، با رعایت اصول برندسازی در فروش هر کدام به سبک و روش‌های نوینی، تجربه ماندگار و خوشایند اعتماد به محصولات را برای مشتریان خود به ارمغان آورده‌اند، تا جایی که می‌توان گفت کم و بیش برندهای برتر محصولات، جزئی جداناپذیر از زندگی روزمره ما را تشکیل داده اند. هم‌چنین از طریق برندسازی محصولات، شما می‌توانید ارتشی از مشتریانی وفادار را به عنوان پشتوانه‌ای محکم برای خود تدارک ببینید که در هر شرایطی، محصولات شما انتخاب و پیشنهاد اولیه آن‌ها است. استراتژی برندسازی در فروش به شما کمک می‌کند تا شخصیتی را به محصول خود هدیه بدهید که مخاطبان شما بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و با احساسات و با روحیات و هم‌چنین نیاز‌های مشتریان خود، پررنگ تر از همیشه ارتباط برقرار کنید. خالی از لطف نیست به این نکته نیز اشاره کنیم که طیف کثیری از سازمان‌ها با استفاده از روش برندسازی محصولات خود، به سودآوری کلان و مطمئنی دست پیدا کرده‌اند و در واقع فروش خود را به سطح ایده آل رسانده‌اند. مفهوم برندسازی محصول در واقع به یک روش سرمایه‌گذاری بلند مدت و پرسود و در عین حال قابل اطمینان اشاره می‌کند که نیازمند سرمایه‌گذاری هدفمند می‌باشد که در دراز مدت، مزایای متعددی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. امروزه و با توجه به بازار داغ رقابتی بین محصولات متنوع در بازار، برندسازی محصولات ، مبحثی بسیار کلیدی و مهم به شمار می رود، بر همین اساس برندهای معروف، با رعایت اصول برندسازی در فروش هر کدام به سبک و روش‌های نوینی، تجربه ماندگار و خوشایند اعتماد به محصولات را برای مشتریان خود به ارمغان آورده‌اند، تا جایی که می‌توان گفت کم و بیش برندهای برتر محصولات، جزئی جداناپذیر از زندگی روزمره ما را تشکیل داده اند.