تبلیغات پارتیزانی
مجلات برند و خلاقیت |

تبلیغات پارتیزانی

ایده های نامتعارف، نوآورانه بودن و خلاقیت فاکتورهای مهم در تبلیغات پارتیزایی و یا تبلیغات چریکی است! در حال حاضر یکی از دلایل ترس و وحشت متخصصان کشور، نبودن سرمایه کافی است. تبلیغات چریکی، یکی از روش های کم هزینه و به نسبت جدید در دنیای امروزاست که می تواند به کسب و کارهای تازه نفس، جانی دوباره بدهد.

منظور از سهم بازار چیست؟
تصور کنید شما صاحب یک کارگاه تولیدی فرش دستی هستید. قطعا شما هم مانند تمامی مدیران کسب و کارها تمام تلاش خود را برای فروش بیشتر و کسب سود بیشترانجام می دهید.


معرفی تبلیغات پارتیزایی

تبلیغات چریکی دقیقا همانند بچه های ته تغاری خانواده هستند. تمام قوانین و ساختارهای خانواده را از بین می برند و کاملا تاثیر گذارند (حرفشون برو داره). به تازگی ویدئوهایی از تبلیغات محیطی در شبکه های مجازی وایرال شده است که بسیار توجه مخاطبین را به خودشان جذب کردند. در یکی از این ویدئوها، مردی داخل قطار با قیافه ای کاملا جدی و صورت کاملا سفید شده در یکی از صندلی های مترو به جلو خیره شده است. این تبلیغ، یکی از نمونه های بارز تبلیغات چریکی است. تبلیغی برای خمیردندان که نزدیک شده به آن، حتی باعث سفیدی صورت شما نیزمی شود. این ویدئو باعث برانگیخته شدن احساسات مخاطبان بسیاری شد و به خوبی و با هزینه کمتر نسبت به سایر روش های تبلیغاتی نام برند را در ذهن مخاطبین ثبت کرد. " کاملا گیج، هیجان زده و متعجب شدم." این کامنت یکی از کاربران در فضای مجازی است که تاثیرگذاری این روش را به وضوح نشان می دهد.


تبلیغات چریکی

پای درد دل مشاوران تبلیغاتی که بنشینید، متوجه می شوید مخاطبان امروز به ویژه نسل زد(Z)، کاملا بی حوصله هستند. به همین دلیل تبلیغات باید بتواند توجه مخاطب را به سرعت به خود جذب کند. آقای لوینسون، ابداع کننده تبلیغات چریکی، گوریلا مارکتینگ و یا تبلیغات پارتیزایی هستند. ایشان به شدت تاکید دارند که نامتعارف بودن و خلق ایده های جدید می تواند یک کسب و کار کوچک را به سودآوری برساند.


انواع تبلیغات پارتیزایی

• تبلیغات دهان به دهان
• تبلیغات پیامکی
• تبلیغات در محل های فروش : با توجه به هزینه بالای تبلیغات در رادیو و تلویزیون، می توان از این روش استفاده کرد.
• ارسال پیام در وب سایت ها: می توان گفت وب سایت ها یکی از بهترین مکان ها برای تبلیغات درمارکت امروز است.
• ارسال صورت حساب : ارسال صورت حساب می تواند فرصتی برای پرزنت محصولات دیگر شما باشد. همچنین این صورت حساب ها چه به صورت اینترنتی و چه به صورت چاپی می تواند باعث ترویج نام برند شما نیز بشود.
• ایمیل: مشتریانی که تمایل دارند با شما در تماس باشند، اطلاعات خود را در اختیار شما می گذارند. جشنواره های فروش، تخفیف ها، مناسبت ها و ... فرصت های مناسبی هستند تا با این اطلاعات برند خود، خدمات و محصولاتتان را پرزنت کنید.
• یادداشت تشکر: گذاشتن نامه ای با هویت بصری مناسب و متن زیبا که در آن تشکر و قدردانی شما را نشان می دهد. همچنین ارائه محصولاتتان در این یادداشت، تمایل شما را به داشتن ارتباط بیشتر با مشتریانتان نشان می دهد.